Ett riktigt monster bland elscooters med en råstark 1600W 48V borstlös elmotor!
Förutom riktigt bra fartresurser har motorn grym ork samt tål högre belastning än standardmotorer. Den borstlösa motorn har en högre verkningsgrad jämfört med "vanliga" elmotorer, vilket resulterar i längre räckvidd och mer kraft.
I detta utförande är scootern utrustad med halvgrova allround-däck som fungerar fint för asfaltskorning men även ger bra grepp på sämre underlag. Den relativt höga däckprofilen ger god komfort även på ojämna underlag och ger ett tufft off road-utseende. Även om scootern i första hand är gjord för plusgrader ger däckmönstringen överraskande bra grepp på snömodd.
NITROX OR1600 Dirt har fartresurser så att det räcker och blir över, toppfarten har mätts uppåt 50 km/h (varierar beroende på förarvikt etc.), och det med en acceleration som heter duga! Även om den skyhöga toppfarten kanske inte alltid är fullt nödvändig för gemene användare så är råkrften hos motorn mycket uppskattad när du kommer till branta motlut. Räckvidden är upp till 25 km/laddning under goda förhållanden samt ekonomisk körstil, därefter laddas batterierna upp på cirka 6-8 timmar. Om du inte behöver full motorstyrka finns en EcoDrive-knapp på styret för att växla motorstyrkan till 800W, vilket genererar längre räckvidd.
Vattenresistens
För att säkerställa lång hållbarhet rekommenderar vi att undvika att köra i regn och snö och att köra genom stora vattenpölar. Rätt skötsel förlänger livslängden på din elsparkcykel och garanterar fortsatt optimal prestanda.
Laddare och batteri medföljer.
*OBS: För att få framföra en elscooter på allmän väg får motorstyrkan vara max 250W och toppfarten högst 20 km/h. Eftersom denna elscooter har prestanda som överstiger detta så skall denna elscooter endast framföras på inhägnat område.